Golfclub

GAAT U OOK MEE OP REIS?

Heerlijk ontspannen golfen op een baan die prachtig in de omgeving is opgenomen? Dat kan bij ons op Erica! Ver weg en toch zo dichtbij.

De baan wordt getypeerd als een Inland Links Course en gezien als een van de meest uitdagende golfbanen van Drenthe. Het ontwerp is van Michiel van der Vaart van Jol Golf Design. Naast een 9 holes Championship Course beschikt het resort over een prachtige Par 3 baan, mooie chipping- en puttinggreens en een verlichte driving range.
In september 2015 ontving Golfbaan Zuid-Drenthe het prestigieuze GEO Certificate voor duurzaamheid. GEO verifier Paul van Kan is erg enthousiast over -zoals hij het ziet- “één van de duurzaamste banen van Nederland.” Met name de zuivering van eigen afvalwater en het hergebruik van afval- en regenwater bij de beregening van de baan noemt hij als belangrijke punten. “Een andere belangrijk punt is dat vanaf het ontwerp en bij de aanleg van zowel de baan als de accommodaties duurzaamheid altijd het leidende principe is geweest.”

Leden kunnen direct een starttijd reserveren via deze link

Geen lid?  neem dan contact op met het hotel via +31(0)591-324466 of e-mail: golf@zuiddrenthe.nl

De golfbaan is toegankelijk voor iedereen die in het bezit is van baanpermissie en natuurlijk verwelkomen wij nieuwe leden hartelijk.